پرندیس

فرانسه

در سال 2013 با 84٫7 میلیون گردشگر خارجی محبوب ترین مقصد گردشگری جهان و سومین کشور پر درآمد گردشگری لقب گرفت. هزینه هایی بیشتر گردشگران در فرانسه کمتر از نیمی از هزینه های آن ها در ایالات متحده می باشد. فرانسه دارای 37 جاذبه گردشگری ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد. امکانات بالای شهرهای فرهنگی (پاریس، تولوز، استراسبورگ، بوردو، لیون)، ساحل دریا، پیست اسکی و مناطق روستایی باعث جذب گردشگران شده و استفاده از زیبایی و آرامش طبیعت گردی در فرانسه را لذت بخش می کند. روستاهای کوچک و زیبا و روستاهای تاریخی که در طرح «زیباترین روستاهای فرانسه» هستند ونیز «باغهای سرشناس» که بیش از دویست عدد از این باغها توسط وزارت فرهنگ فرانسه طبقه بندی شده است.

برج ایفل ، نماد بین المللی این کشور

بدون هیچ شکی باید برج ایفل پاریس را یکی از نماد های فرانسه دانست؛ مکانی که به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب در فرانسه ساخته شد و به واسطه جذابیت هایش، مکانی جذاب برای توریست ها و گردشگر های بازدید کننده از کشور فرانسه، می باشد. برج ایفل به وسیله 336 پروژکتور نورپردازی شده است و 20 هزار نور نقطه ای در شب این برج را به درخشش در می آورد که این نورها از 80 کیلومتری قابل مشاهده هستند. در سال 1889 به وسیله 10 هزار لامپ گازی نورپردازی شد از سال 1985 تا کنون با نور طلایی نورپردازی شده است. مجموعهٔ برج ایفل 7٫8 میلیون کیلووات ساعت در سال برق مصرف می کند که با برق مصرفی یک روستای کوچک برابری می کند.

پرندیس

موزه لوور فرانسه

تور پاریس از بخش مهمی برخوردار است آن هم بازدید از موزه لوور پاریس است که از پر بازدید ترین موزه ها در دنیا به شمار می رود. این موزه دارای آثار باستانی، فرهنگی، هنر و تاریخ بشر بوده و از هر نقطه ی جهان تمدنی را برای نمایش دارد. از جمله آثار موجود در موزه لوور می توان به تابلو مونالیزا، کتیبه کوروش کبیر، گاو بالدار آشوری، لوح حمورابی و بسیاری دیگر اشاره کرد. در موزه لوور بیش از 35 هزار اثر هنری وجود دارد. به موزه لوور، موزه ی عمومی نیز می گویند زیرا از سال 1793 میلادی تاکنون در جمع آوری آثار تمام جهان فعالیت دارد. ساختمان لوور در زمان های گذشته از کاخ های سلطنتی و شاهانه بوده که در آن اثرهای مهم سلطنتی نگهداری میشد. بعد از انقلاب کبیر این موزه به عنوان موزه ملی و رسمی در کشور فرانسه شناخته شد.موزه لوور فرانسه رو به روی میدان کنکورد در پاریس واقع شده و همچنین در آن باغ بسیار زیبایی بنام باغ تویلری قرار دارد. از مزایای دیگرر موقعیت موزه، نزدیک بودن به خیابان شانزلیزه فرانسه می باشد که دسترسی به آن آسان می باشد.یکی از مهم ترین آثار موجود در موزه لوور پاریس، اسب دو سر می باشد که به زمان تخت جمشید باز می گردد. اسب دو سرر در آن زمان جزو سر ستون اصلی تخت جشید بوده است.

پرندیس

جزیره کرس فرانسه

جزیره کرس(Corsica)یکی از جزایر و مکان های دیدنی فرانسه است که چهارمین جزیره بزرگ مدیترانه نیز شناخته میشود. این منطقه از آب و هوای معتدلی بهره مند است و به لطف ساحل زیبا و چشم انداز کوهستانی اش، مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می شود. زبان کرسی یکی از زبان های رومی تبار است. این زبان در اصل یکی از گویش های توسکانی ایتالیایی است که تحت نفوذ شدید زبان فرانسوی قرار گرفته است. امروزه زبان کُرسی در فرانسه به عنوان یک زبان محلی جدا به رسمیت شناخته شده است.

پرندیس

مونت سنت میشل از جاذبه گردشگری فرانسه

در قرن هشتم، جزیره ای در نرماندی فرانسه بنا شد که بعد ها به مونت سنت مویشل معروف گردید. این جزیره، سرشار از جاذبه های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می کنند .چیزی که این جزیره را خاص می کند، ساختمان آن است که در بالا، صومعه قرار دارد، در پایین فروشگاه ها وجود دارند و بعد از آن نیز ماهی گیران و کشاورزان مشغول به کار هستند. از این جزیره به عنوان یکی از نماد های فرانسه یاد می شود که در آن، آمیزه ای از هنر و تاریخ کشور فرانسه را می توان یافت. این جزیره نیز جزو جاذبه های مطرح توریستی و گردشگری فرانسه می باشد.

پرندیس