پرندیس

ایتالیا

بیشترین تعداد مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را در دنیا دارد. شهرهای مهم هنری ایتالیا مثل رم، ونیز و فلورانس را تقریبا تمام مردم دنیا می شناسند و قرن هاست که توریست ها را به سوی خود جذب می کنند. ایتالیا علاوه بر گنجینه های هنری با ارزش دارای سواحل زیبا، دریاچه های واقع در ارتفاع زیاد و کوهستان های باشکوه است؛ پس جایی برای تعجب وجود ندارد که چرا به ایتالیا لقب کشور زیبا (Bel Paese) داده اند. با وجود تعداد بسیار زیادی از مناظر و دیدنی های شگفت آور در ایتالیا، تهیه لیستی از برترین جاذبه های توریستی این کشور کار چندان راحتی نیست. لیستی که در ادامه آمده به خوبی نشان می دهد که چرا هر ساله 40 میلیون توریست خارجی از ایتالیا دیدن می کنند.

شهر ورونا Verona ایتالیا

شهر ورونا تا حدود زیادی به خاطر اینکه شهریست که داستان رومئو و ژولیت در آنجا شکل گرفته، معروف شده است ولی تاریخ ورونا به خیلی قبل تر از نوشتن این نمایشنامه بر می گردد. در شهر شگفت انگیز ورونا  یک آمفی تئاتر رومی وجود دارد که 2000 سال قبل ساخته شده است. علیرغم  قدمت زیادی که آمفی تئاتر ورونا دارد، به بهترین شکل باقی مانده است و گنجایش میزبانی از 30 هزار نفر را دارد. در حال حاضر توریست ها و گردشگران می توانند در اجراهای موسیقی  زنده این آمفی تئاتر حاضر شوند و به نوعی فرهنگ و تاریخ ایتالیا را زنده نگه می دارند.

پرندیس

هرکولانیوم Herculaneum

در پایه کوه وزوو، شهر باستانی هرکولیوم قرار گرفته است. هرکولیوم شهری با قدمت 2000 هزار ساله است که در اثر فوران آتشفشان از بین رفته است. دقیقا مثل رقیب بزرگترش شهر پمپی که در اثر فوران گدازه های آتشفشانی، بیشتر ساختمان های آن تبدیل به فسیل شدند. توریست هایی که از هرکولانیوم دیدن می کنند می توانند خانه های اصلی شهر قدیمی که مرمت شده اند، همینطور اسکلت های فسیل شده، اعلان های قدیمی و کاشی و سفال های زیبای هزاران سال قبل را ببینند.

پرندیس

البا Elba

جزیره البا تاریخ طول و درازی دارد. در جزیره البا قبلا قوم لیگور، یونانی ها، اتروسک ها و رومی ها سکونت داشتند. مشهور ترین ساکن جزیره البا ناپلئون بود که در سال 1814 به البا تبعید شد. خانه های زمستانی و تابستانی ناپلئون هنوز در جزیره پابرجا هستند و از آنها برای سکونت توریست ها استفاده می شود. البا همچنین سومین جزیره بزرگ ایتالیا می باشد که بیش از 150 ساحل دارد.

پرندیس

پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا

پارک ملی پارادیزو واقع در طبیعت سرسبز و زیبای آلپ یکی از مقصد های خیره کننده با مناظر بی نظیری از کوه و فرصت های باورنکردنی برای کوه پیمایی می باشد. پارک ملی گرن پارادیزو در ابتدا با هدف حفاظت از جمعیت بزهای کوهی محلی تاسیس شد ولی در حال حاضر از حیوانات زیادی مثل گورکن ها، گرگ ها، سیاهگوش، قاقم، حفاظت می کند. از جمله فعالیت های فصلی که در پارک ملی پارادیزو می توانید انجام دهید کوهپیمایی در تابستان، اسکی کردن در زمستان و عکاسی از گل های تازه در بهار می باشند.