پرندیس

آلمان

با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان ، نام بین‌المللی روی نقشه “Germany” کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است. آلمان از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز دارد. مساحت آن ۳۵۷٬۳۸۶ کیلومتر مربع است و جمعیت آن حدود ۸۳/۷ میلیون نفر است

نخستین حضور جامعهٔ انسانی در سرزمین امروزی آلمان به حدود ۱۳۰٬۰۰۰ تا ۲۳۰٬۰۰۰ سال پیش و انسان‌های نئاندرتال بازمی‌گردد. رمی‌ها نخستین گروه از انسان‌های متمدن بودند، که در آلمان ساکن شدند. تا سال ۸۰۰ میلادی آلمان حکومت مقتدری نداشت و مورد تاخت و تاز همسایه‌ها بود. در این سال شارلمانی توانست کشورهای رم را متحد کند، اما این اتحاد کوتاه مدت بود.

ناحیه آلپ باواریایی

در منطقه کوهستانی آلپ باواریایی (Bavarian) قلعه‌های فوق‌العاده زیبای نئوشوانشتاین (Neuschwanstein)، هوهنشوانگاوو (Hohenschwangau) و لیندرهوف (Linderhof) قرار دارند. روستاهای مهمان‌نواز فراوانی هم در این ناحیه می‌توان یافت. بلندترین قله آلمان یعنی زوگزپیتز (Zugspitze) هم در این‌جا قرار دارد که تله‌کابین و مسیرهای کوهنوردی چشم‌نوازی دارد. رفتن به این منطقه را حتما در برنامه سفر به آلمان بگنجانید.

پرندیس

روتنبرگ و جاده رومانتیک

روتنبرگ (Rothenburg) شهری قدیمی است مربوط به قرون وسطی که به خوبی مورد حفاظت قرار گرفته و پر از ردیف‌های ساختمان چوبی همراه با دیوارهای قرون وسطایی است که می‌توان روی‌شان راه رفت. از همین نقطه جاده رومانتیک (Romantic Road) شروع می‌شود و از میان مناظر شگفت‌انگیز خارج شهری عبور می‌کند.

پرندیس

رود مرموز موسل

رود مرموز دره موسل (Moselle Valley)، رودخانه‌ای عجیب و آرام که از شهرهایی کوچک پر از مزارع انگور مانند کوخم (Cochem) و بیلستین (Beilstein) و قلعه‌ی محبوب اروپایی یعنی بورگ التز (Burg Eltz) عبور می‌کند.

پرندیس

وورزبورگ ، خانه‌ی رزینز

وورزبورگ (Würzburg) منزل قصر فوق‌العاده چشمگیر رزینز (Residenz) با باغ‌های خیره‌کننده و کلیسای روکوکوی زیبایش است و در آن مراکز فروش نوشیدنی یافت می‌شود. این شهر مرکز بانکداری اروپا است که نمایی خیره‌کننده از آسمان‌خراش‌ها و آلمان امروزی را به ما نشان می‌دهد.

پرندیس